Friday 26 August 2011

Hidup Ini Memang Begitu Part 1

Sungguh! Hidup ini sememangnya adalah pergiliran antara senyum dan tangis. Janganlah hanya mengharap siang yang berkekalan, lantaran gelap malam pasti akan bertandang. Ia adalah ketetapan dalam kehidupan. Dia Yang Maha Esa telah menentukan demikian dalam janji-Nya. Kita hanyalah insan, akuilah, kita hamba yang tersangat kaya dengan kemiskinan. Kita sememangnya tersangat penuh dengan kekurangan. Sewaktu, kita teralpa pada terangnya siang. Sesekali, kita resah kerana gelapnya malam.



Jangan di biar hatimu dipanggang resah! Janganlah jiwamu berterusan dibakar gelisah. Fahamilah akan hakikat hidup ini. Lihatlah siratan hikmah dari setiap ketentuan. Senyum dan tangis yang dipergilir adalah untuk kita memperoleh kebaikan berpanjangan. Kita semua lantaran hidup yang bermandi kenikmatan. Kita ceria kerana kemewahan yang di kecapi. Segalanya adalah curahan nikmat daripada-Nya Yang Maha Pemurah!.

Nah … jadilah insan terbaik! Dengan kenikmatan yang diperolehi, maka bersyukurlah! Jangan terlalai dengannya. Jangan teralpa sewaktu menikmatinya. Jangan terlupakepada Allah yang member nikmat di saat engkau mengecap anugerah nikmat daripada-Nya.

No comments:

Post a Comment